המתקפה נגד פליטי השואה החליפו בביזוי והכפשת יהדות ארצות האיסלאם

 - פוסט 4

 

20.09.2016

 

"... כשהחלה העלייה ההמונית כתבו בעיתונים בנימה שלילית על העולים מאירופה, פליטי השואה, 'בעלי אורח חיים דסטרוקטיבי' שהתרגלו אליו במחנות הג'וינט. 'נרפים הם', כתבו באחד העיתונים: 'הם התרגלו לחיות על חשבון הציבור (...) במשך הזמן נגנבו 20,000 צלחות ו18,000- מזלגות ועכשיו גונבים שקי מזון, עד כי הועמדו שומרים עם רובים ליד המחסנים'. כעבור זמן כתב אותו עיתון: 'רוב המתיישבים החדשים, שהם רובם ככולם ניצולי המחנות שהתרגלו 'לארגן' (אורגניזירן בלעז) עוד בחו"ל, הורידו חלקי בתים כגון משקופים, צינורות, ברזים והעבירום לשוק בתל אביב'. עם הזמן התמעטו פרסומים מסוג זה.

 

במקומם התרבו מאוד פרסומים שליליים על יוצאי ארצות ערב.

 

העיתונים תיארו אותם כמי שאינם מכירים בתי-שימוש ונייר טואלט, כמגדלים ירקות מתחת למיטותיהם ומחביאים את תינוקיהם בארגזים כדי להצילם מידי הרופא ותרופותיו. במארס 1951 כתב 'הארץ' על המצב בין העולים מעירק, תושבי מעברה: 'רבים מהם ההורים השולחים את ילדיהם לעסוק בגניבה והמורים עומדים חסרי-אונים מול תופעה זו. אם לא אלך בפקודת ההורים, אומרת ילדה אחת, אז מפחיתים את מנת האוכל שלי ומכפילים את המכות (...) הילדים לוגמים פעם בפעם עראק ומרגילים אותם לשקר (...)'

 

כל שנכתב על "הבעיה היהודית" גלגל גלבלום

על היהדות ה"ספרדית"

 

"בעודם באים, עוד לא בהמונים רבים, פרסם העיתון 'הארץ' את אחד המאמרים הפרובוקטיביים ביותר שפורסמו אי-פעם בישראל, הוא מאמרו השביעי של אריה גלבלום. להלן קטעים:

"... זוהי עליית גזע שלא ידענו עדיין כמותו בארץ. נראה שיש אי-אלו הבדלים בין יוצאי טריפוליטניה, מרוקו, תוניס ואלג'יריה, אבל איני יכול לומר שהספקתי ללמוד מהותם של הבדלים אלו, אם ישנם. אומרים, למשל, שהטריפוליטנים והתוניסאים 'טובים יותר' והאלג'יראים והמרוקנים והמוגרבים 'גרועים יותר'. אבל בדרך-כלל הבעיה היא אחת. (אגב, איש מעולים אלו לא ישמח להודות שהוא אפריקני. 'ז'ה סויי פראנסא!' - כולם צרפתים מפריס וכמעט כולם היו קפיטנים ב'מאקי'.)

"'לפנינו עם שהפרימיטיוויות שלו היא שיא. דרגת השכלתם גובלת בבורות מוחלטת וחמור עוד יותר חוסר הכשרון לקלוט כל דבר רוחני. בדרך-כלל הם עולים רק במשהו על הדרגה הכללית של התושבים הערבים, הכושים והברברים שבמקומותיהם. בכל-אופן זוהי דרגה נמוכה עוד ממה שידענו אצל ערביי ארץ-ישראל לשעבר. בניגוד לתימנים, הללו נעדרים גם שורשים ביהדות. לעומת זה, הם נתונים לגמרי למשחק האינסטינקטים הפרימיטיוויים והפראיים. בכמה תקלות עולה, למשל, חינוכם של האפריקנים שיעמדו בתור לקבלת מזון בחדר-האוכל ולא יקימו מהומה כללית, ויהודי בולגרי אחד שעמד וטען לפניהם על עמידה בתור מיד שלף אחד אפריקני סכין וגזר את אפו. לא פעם אירע שהתנפלו על עובדי הסוכנות והרביצו בהם מכות. בכל-אופן עומדת הפקידות במחנה בסכנה מתמדת מפני התנפלייות אלו.

"'בפינות מגוריהם של האפריקנים במחנות תמצא את הזוהמה, משחק הקלפים בכסף, שתייה לשכרה וזנות. רבים מהם מוכי מחלות עיניים רציניות, מחלות עור ומין. כל זה בלי להזכיר פריצות וגניבות. אלמנט א-סוציאלי זה, אין דבר בטוח מפניו ואין מנעול סוגר משהו 'ברצינות'. לא רק חפצי העולים אלא גם ציוד כללי של המחנה נעלמים. במחנה אחד פרצו, בימי שהייתי בו, והריקו את המחסן הכללי. במחנה אחר, למשל, אירע מקרה מוות רגיל. בחדר שליד בית-החולים נערכה טהרת המת והקברנים יצאו להלוויה. משחזרו שוב לא מצאו את כלי הטהרה.  (תום שגב, "1949 הישראלים הראשונים", דומינו 1984, עמ' 158)

 

 

 

 

כתב מיכאל יגאל מימון, המתקרא "חכם" מימון: "מי זה מרדכי גבאי הזה? מי מכיר? מי יודע? שלושת התגובות שלך מאפיינות אידיוטים שמושיים מימי סטלין שרובם עברו מן העולם חוץ מדב חנין ויוסי ביילין. (21.9.2016)

 

ואני שלא כתבתי מילה על אדם, עד שידעתי מי הוא, דעותיו ואישיותו. כך לא אמרתי מילה על מנהיגי ה"ציונים" עד שלא קראתי את כתביהם, ולא אמרתי מילה על עמוס עוז עד שקראתי את עשרים ושש ספריו, וכך נהגתי עם כול מי שכתבתי עליו.

התגובה ל"חכם" מימון תבוא בהמשך

 

 

הישראלי הוירטואלי

"תיעוד אמת מול ה"ציונות